اینستاگرام یکی از رسانههای اجتماعی محبوب در ایران و جهان است که ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. تحقیقات و بررسیهای موجود نشان میدهد کاربران اینستاگرامی بیش از ۳۰ دقیقه از زمان خود را در این پلتفرم سپری میکنند و ۲۰۰ میلیون نفر از آنها حداقل یک بار از پروفایل کسب وکارها بازدید میکنند. اگر شما هم کسب وکاری دارید و میخواهید محصولات و خدماتتان را به مخاطبان معرفی کنید تبلیغ در اینستاگرام مفید است. در چنین شرایطی طراحی بنرها و پستهای تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که ابعاد بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام چقدر باید باشد؟ در این مطلب به بررسی این مورد میپردازیم و اطلاعات بیشتری در اختیارتان میگذاریم.
تولید محتوا در اینستاگرام هم قواعد خاص خود را دارد. چه بخواهید یک پست جذاب برای مخاطبان خود آماده کنید یا طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام را برای جذب مشتری طراحی نمایید باید با ابعاد درست تصویر آشنا باشید. به خاطر داشته باشید که میتوانید تبلیغتان را به صورت استوری یا پست منتشر کنید. پس ابعادی که در ادامه مورد بررسی قرار میدهیم برای بنرهای تبلیغاتی هم صدق میکند.
شما میتوانید از دستورالعمل بالا برای طراحی بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید. با اینحال اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره اندازه تصاویر در اینستاگرام داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.
پیشنهاد سایت بنردیزاین:
زمانی که اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار معرفی شد کاربران فقط میتوانستند تصاویری با نسبت یک به یک را در آن آپلود کنند. با اینحال کاربران اینستاگرامی به دنبال اشتراک تصاویر زیباتر و متنوعتر بودند و دوست نداشتند به یک گزینه ساده محدود باشند. به همین خاطر اینستاگرام تلاش کرد قابلیتهای جدیدی برای ارسال و آپلود تصاویر در سال ۲۰۱۵ معرفی کند. حالا کاربران میتوانند انواع مختلفی از تصاویر را به عنوان پست ارسال کنند و مخاطبانشان را تحت تاثیر قرار دهند.
اگر تصمیم دارید یک بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام طراحی کنید و آن را به صورت پست در اختیار مخاطبان قرار دهید باید با ابعاد درست آن آشنا باشید. در بخش قبلی به طور کلی با ابعاد بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام آشنا شدیم. با اینحال اجازه بدهید این موضوع را با جزییات بیشتری بررسی کنیم. برای اینکه پستهای بهتر و ترغیبکنندهتری داشته باشید بهتر است ابعاد تصویر را بین ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل یا ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ انتخاب کنید. این نوع پستها به صورت مربعی طراحی میشوند و میتواند ظاهر زیبا و جذابی داشته باشند.
گاهی اوقات دوست دارید تصویر کاملی از بنرهای تبلیغاتیتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و آن را بدون برش نمایش دهید. اگر چنین هدفی را دنبال میکنید بهتر است اندازه پستهای اینستاگرامی را به صورت ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل طراحی کنید. این نوع پستها فضای بیشتری در اختیار شما قرار میدهند. پس به راحتی میتوانید کسبوکارتان را معرفی کنید و پیامتان را به دست مخاطب برسانید.
همچنین مطالعه کنید:
تبلیغ در استوری و ریلز اینستاگرام نتایج شگفتانگیزی دارد. گاهی از اوقات کاربران استوریهای شما یا سایر کسبوکارها را بیشتر از پستهایی که به اشتراک میگذارید دنبال میکنند. استوری ابزاری جذاب برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و میتوان در آن پستهای متنی به اشتراک گذاشت، بنر تبلیغاتی منتشر کرد یا لایو برگزار نمود.
استوریها معمولا به صورت پرتره نشان داده میشوند حتی اگر شما تصاویر افقی به اشتراک بگذارید. شما میتوانید ویدئوها یا بنرهای تبلیغاتیتان را در استوری با نسبت ۱:۹:۱ تا ۹:۱۶ پیکسل منتشر کنید. اگر میخواهید ابعاد بنر تبلیغاتی به گونهای باشد که کل صفحه را بپوشاند بهتر است از نسبت ۹:۱۶ استفاده کنید و اندازه تصویر را ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل انتخاب کنید. ریلزهای اینستاگرام نیز از همین ابعاد استفاده میکنند و نکاتی در این مورد وجود دارد که بهتر است قبل از منتشر کردن بنرها و پستهای اینستاگرام را بدانید:
تا این مرحله، ابعاد بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام را در بخشهای مختلف بررسی کردیم. در این بخش میخواهیم یکی از بخشهای محبوب اینستاگرام به نام IGTV را هم مورد بررسی قرار دهیم. بهتر است بدانید که اندازه ایدهآل برای کارو تصاویر در این بخش ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل است. پس اگر قصد تبلیغ در این فضا را دارید میتوانید از این ابعاد به خوبی بهره ببرید.
برای افرادی که به دنبال یک راهنمای کلی و جامع برای طراحی بنر تبلیغاتی هستند مرور همه گزینهها در کنار هم بسیار مفید و کاربردی است. در ادامه همه قوانینی که برای اندازه تصاویر در پلتفرم اینستاگرام وجود دارد را مرور میکنیم.
حالا که با ابعاد بنرهای تبلیغاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است نکاتی را هم درباره نحوه طراحی این بنرها بدانید. زمانی که میخواهید بنری برای تبلیغات طراحی کنید یا از تجربه شرکتهایی همچون بنردیزاین بهره ببرید باید اصول اساسی کار را بدانید. قبل از هر کاری شناخت دقیقی از مخاطب خود به دست بیاورید.
مخاطب شما چه کسی است؟ در چه بازه سنی قرار دارد؟ علایق و سلیقههایش چگونه است؟
بعد از اینکه مخاطب خود را شناختید میتوانید تصاویری جذاب بر اساس نیازها و خواستههای او طراحی کنید. در گام بعدی بهتر است به سراغ بررسی رقبای خود بروید و ببینید آنها چه اقداماتی برای جذب مخاطب انجام دادهاند. گاهی از اوقات شناخت دقیق رقیب به شما کمک میکند تبلیغات هدفمندتر و بهتری داشته باشید.
حالا که مخاطب و رقیب خود را به خوبی شناختهاید بهتر است اهدافی که از تبلیغ دارید را هم مشخص کنید. در این میان پاسخ دادن به سوالاتی همچون هدف ما از تبلیغ چیست؟ قرار است به چه چیزی دست پیدا کنیم؟ میتواند مفید باشد. در گام آخر میتوانید دست به کار شوید و تصاویر و بنرهای تبلیغاتیتان را طراحی کنید.
تبلیغات در رسانههای اجتماعی محبوب همچون اینستاگرام میتواند برای کسب وکارها مفید باشد. در این مطلب همهی ابعاد بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام را به صورت کامل توضیح دادیم تا زمانی که بنر طراحی میکنید، طراحی بنر با ابعاد اشتباه نباشد. گاهی از اوقات مخاطبانی که شما به دنبالشان هستید در شبکههای اجتماعی حضور دارند و آماده شنیدن پیامهایتان هستند. کافیست یک بنر زیبا طراحی کنید و متن ترغیبکنندهای بنویسید. حالا بنرتان را در پیج خود منتشر کنید یا آن را در صفحاتی که مخاطبانتان حضور دارند به اشتراک بگذارید. در چنین شرایطی میتوانید مخاطب را از محصولات و خدمات خود باخبر کنید و او را نسبت به فعالیتهایی که انجام میدهید آگاه نمایید.
اگر قصد دارید برای صفحه خود بنر طراحی کنید، پیشنهاد میکنیم سری به طراحی بنر اینستاگرام بنردیزاین بزنید تا هم نمونه کارها را ببینید و هم اگر دوست داشتید طراحی بنر را به طراحان حرفهای سایت بنردیزاین سفارش دهید و در کمترین زمان تحویل بگیرید.