زمانی که صحبت از معرفی کسبوکارها در دنیای آفلاین و آنلاین به میان میآید ذهن بیشتر افراد به سمت روشهای پیچیده میرود. برخی از روشهای به ظاهر ساده وجود دارند که میتوانند با کمترین هزینه کسبوکارها را متمایز کنند. یکی از همین روشها طراحی کارت ویزیت شیشه ای است. همانطور که میدانید کارت ویزیت یک عنصر چاپی کوچک است که اطلاعات کسبوکار مثل نام، آدرس و شماره تلفن روی آن نوشته میشود. طراحی چنین کارتهایی میتواند بخش مهمی از طراحی برند باشد و به افراد کمک کند درک و شناخت درستی از برند داشته باشند. در این مطلب میخواهیم نحوه طراحی کارت ویزیت شیشهای را بررسی کنیم.
برای اینکه بتوانید یک کارت ویزیت هوشمندانه و حرفهای طراحی کنید باید نکات متعددی را به خاطر بسپارید. شما که نمیتوانید بدون درک درست فرآیندهای موجود به سمت جلو حرکت کنید و انتظار موفقیت داشته باشید! پس قبل از هر کاری مراحلی که در ادامه میگوییم را به دقت بررسی کنید و سپس دست به کار شوید.
بیشتر شرکتها به هنگام طراحی کارت ویزیت در ابتدا به سراغ نرمافزارها و سایتهای آنلاین میروند و به سرعت فرآیند طراحی را آغاز میکنند. اینکار نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه کارتی را طراحی میکنید که موردپسند مخاطب نیست. بهتر است در مرحله اول از خودتان بپرسید ما چه کسی هستیم؟ چه چیزی را میخواهیم به گوش مخاطب برسانیم؟
پرسیدن سوالات این چنینی کمک میکند خودتان را بهتر از قبل بشناسید و همه مواردی که باید از طریق کارت ویزیت انتقال دهید را مدنظر قرار دهید.
پیشنهاد سایت بنردیزاین:
خوب اگر تصمیم گرفتهاید از همان کارت ویزیتهای مستطیل شکل، سنتی استفاده کنید میتوانید از این مرحله عبور کنید. اما اگر کارتی با خلاقیت بالا، زیبا و جذابتر میخواهید، میتوانید شکلهای دیگری که متخصصان طراحی پیشنهاد میکنند را هم در نظر بگیرید. شکلی را انتخاب کنید که گویای کسبوکارتان باشد و در عین حال زیبایی و جذابیت را به رخ مخاطب بکشد. کارت ویزیتهای شیشهای معمولاً جذابتر از سایر کارتها هستند و میتوانند کسبوکار شما را از سایر رقبا متمایز کنند.
اندازه کارت ویزیت بسیار مهم است و میتواند پیام شما را واضحتر از قبل به گوش مخاطب برساند. گام بعدی که در طراحی کارت ویزیت شیشه ای باید در نظر داشته باشید تعیین اندازه آن است. انتخاب اندازه کارت به شرکت شما و اهدافتان بستگی دارد. برخی از شرکتها کارت ویزیتهای کوچک را ترجیح میدهند و بعضیها به دنبال کارت ویزیتهای بزرگ هستند.
چه بخواهید کارت ویزیت شیشهای طراحی کنید یا از طرحهای مات باستفاده کنید، باید عناصر بصری که نشاندهنده کسبوکارتان است را به کارت ویزیت اضافه کنید. اولین و مهمترین عنصری که باید در نظر داشته باشید لوگو است. لوگوی شما بهتر است در مرکز دید قرار گیرد و عناصر دیگر در کنار آن جای داده شود. به خاطر داشته باشید که در این شرایط دو راه پیش رو دارید. اولین مسیر این است که یک طرف کارت ویزیت به لوگو اختصاص دهید و سمت دیگر را برای نمایش اطلاعات تماس استفاده کنید. برخی از افراد هم ترجیح میدهند، لوگو را در هر دو سمت کارت ویزیت داشته باشند. اینکه کدام روش را انتخاب میکنید به شما و سلیقهتان بستگی دارد.
همچنین مطالعه کنید:
کارت ویزیت شیشه ای به شما اجازه میدهد اطلاعات تماستان را بهتر و راحتتر از قبل به نمایش بگذارید. متنی که میخواهید به این کارت اضافه کنید به کسبوکارتان بستگی دارد. به عنوان مثال افرادی که به صورت فریلنسری فعالیت میکنند نیازی به درج آدرس پستیشان ندارند. برخی از شرکتها هستند که نیاز به درج آدرسشان دارند و باید به طور حضوری با مخاطبان تماس داشته باشند. اگر دوست داشتید میتوانید اطلاعات مربوط به شبکههای اجتماعی خود را هم بر روی کارت ویزیت بنویسید. مواردی که میتوان بر روی کارت ویزیت نوشت عبارت است از:
در طراحی کارت ویزیت شیشهای انتخاب فونت و اندازه آن مهم است. بعد از اینکه درباره متن تصمیم گرفتید و متوجه شدید چه چیزی باید بنویسید، نوبت انتخاب فونت و خانواده آن میرسد. اولین گزینهای که باید در این بخش در نظر داشته باشید اندازه فونت است. شاید این موضوع برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد اما خوانایی متن را تحت تاثیر خود قرار میدهد. اندازهای را انتخاب کنید که خوانایی کارت ویزیت را دچار مشکل نکند.
در گام بعدی باید به سراغ انتخاب فونت بروید. به خاطر داشته باشید که فونت انتخابی نشاندهنده شخصیت و هویت کسبوکارتان است. یک فونت تمیز و مدرن میتواند شما را از سایر رقبا متمایز کند. بهتر است در این زمینه به متخصصانی همچون طراحان سایت بنردیزاین اعتماد کنید.
موضوع دیگری که به هنگام بررسی تایپوگرافی باید در نظر داشته باشید رنگ است. اگر برند جا افتادهای دارید به طور حتم تم رنگی خودتان را هم طراحی کردید، میتوانید رنگهای کارت ویزیت را بر اساس تم رنگی برندتان انتخاب کنید. بهتر است رنگی را برای متن انتخاب کنید که با پسزمینه کارت ویزیت همخوانی داشته باشد و خوانایی آن را تحت تاثیر قرار ندهد.
طرحهای گرافیکی که سادهتر هستند، زیبایی بیشتری دارند. این روزها کارت ویزیتهای مینمالیستی طرفداران بیشتری دارند. این نوع طرحها حرفهای به نظر میرسند و به شما کمک میکنند اطلاعات مهمتان را به درستی به مخاطب انتقال دهید.
حالا که با مراحل طراحی کارت ویزیت آشنا شدیم بهتر است نکات طلایی را بررسی کنیم که استفاده از آنها کسبوکارمان را متمایزتر و ما را در رسیدن به موفقیت یاری میکنند.
یکی از نکات مهمی که بیشتر افراد به هنگام طراحی کارت ویزیت نادیده میگیرند انتخاب متریال مناسب و دستگاههای حرفهای برای چاپ است. اگر طرح فوقالعادهای داشته باشید اما از متریال مناسب برای چاپ استفاده نکنید در نهایت به نتیجهای که در ذهن داشتید نمیرسید. پس به سراغ شرکتهایی بروید که به شما کمک میکنند طرحهایتان را با بهترین و به روزترین دستگاهها چاپ کنید.
فضاهای سفید به سایر عناصر گرافیکی موجود در کارت ویزیت اجازه دیده شدن و نفس کشیدن میدهند. اگر عناصری دارید که میخواهید برجستهشان کنید فضاهای سفید را فراموش نکنید. این فضاها به شما کمک میکنند جاهایی که نیاز است را به خوبی برجسته کنید.
اگر دوست دارید از قالبهای آماده برای طراحی کارت ویزیت استفاده کنید، به سراغ قالبهایی بروید که به طور حرفهای طراحی شدهاند. شما که نمیخواهید با یک طرح غیر حرفهای کسبوکارتان را به خطر بیندازید؟ پس سعی کنید قالبهایی را انتخاب کنید که طرح زیبا و چشمنوازی دارند و با اصول و قواعد درست طراحی شدهاند.
همانطور که در این مقاله گفتیم کارت ویزیتها عناصر تبلیغاتی ساده و ارزانی هستند که به شما کمک میکنند اطلاعات کسبوکارتان را به مخاطب برسانید. به کمک این عناصر جذاب میتوانید خودتان را همیشه کنار مشتری ببینید و او را از کسبوکارتان آگاه سازید. انواع مختلفی از کارت ویزیتها را میتوان طراحی و چاپ کرد که در میان آنها طراحی کارت ویزیت شیشه ای طرفداران خاص خود را دارد. در این مطلب همه موارد مربوط به طراحی کارت ویزیت را گفتیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.
یکی از تخصصهای طراحان سایت بنردیزاین طراحی حرفهای کارت ویزیت است، اگر تصمیم به طراحی کارت ویزیت جذاب و حرفهای دارید، از طراحان ما بخواهید تا کارت ویزیتی جذاب برایتان طراحی کنند.