تبلیغات جزء جداییناپذیر کسبوکارهای امروزی است. در دنیای پررقابت امروزی که شرکتها و برندهای مختلف برای جلب نظر مشتریان تلاش میکنند استفاده از شیوههای اصولی تبلیغات میتواند متمایزکننده باشد. هرچند دنیای تبلیغات و بازاریابی نسبت به سالهای گذشته تغییرات فراوانی کرده است اما برخی از روشها هنوز هم پرطرفدارند و میتوانند نیاز برند شما را به خوبی برآورده کنند. یکی از این شیوههای تبلیغاتی طراحی بنر است. بنرهایی که برای تبلیغ طراحی میشوند به کمک عناصر بصری که در خود دارند میتوانند چشم مخاطب را در همان نگاه اول به سمت خود بکشند و پیام مرتبط با برند را در اختیار او بگذارند.
شاید فکر کنید استفاده از بنرها فقط به کسب وکارهای خاصی محدود میشود. اما واقعیت چنین نیست. آرایشگاهها و مزونها هم میتوانند با طراحی بنر لباس عروس به مخاطبان هدف خود نزدیک شوند و آنها را از خدمات و محصولاتی که ارائه میکنند در این مطلب نکات لازم برای بنر لباس عروسی را توضیح میدهیم.
فرقی نمیکند یک برند بزرگ بینالمللی داشته باشید یا بخواهید مزون کوچکتان را در معرض دید مخاطبان قرار دهید. طراحی یک بنر خوب، اصول و قواعد خاص خود را دارد و استفاده از این اصول میتواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. اگر با این اصول آشنا نیستید یا میخواهید یک طرح عالی و بینظیر داشته باشید، این مطلب را تا آخر بخوانید.
هر برندی چه کوچک و چه بزرگ هدف خاصی برای تبلیغ دارد. اینکه شما از شیوههای مختلف بازاریابی و تبلیغات استفاده میکنید، حتما دلیلی دارید. این دلیل هر چیزی میتواند باشد. برخی از شرکتها به دنبال افزایش آگاهی از برند هستند و دوست دارند مخاطبان بیشتری با حوزه فعالیت آنها آشنا شوند. بعضی از کسبوکارها به دلیل نیازهای مالی به فکر افزایش فروش هستند و چارهای جز تبلیغ کردن نمیبینند. اولین کاری که برای طراحی بنر اصولی لباس عروس یا هر بنر دیگری باید انجام دهید، تعیین دقیق هدف است. اهدافی که میتوانید در نظر داشته باشید عبارت است از:
پیشنهاد بنردیزاین:
طراحی بنر تبلیغاتی به خصوص زمانی که مخاطبها بانوان هستند، به تعادل بین تبلیغ و عناصر موجود در آن بستگی دارد. زمانی یک بنر موثر و کارآمد میشود که بتوانید عناصر موجود در آن را به درستی کنار هم بچینید و پیامی که در ذهن دارید را به خوبی به مخاطبان منتقل کنید. تنها در چنین شرایطی است که میتوانید آگاهی از برند را افزایش دهید و ترافیک سایت یا شبکههای اجتماعی را افزایش دهید. شاید سوال پیش آمده باشد که منظور از سلسله مراتب در طراحی بنر چیست. سلسله مراتب هر بنر تبلیغاتی سه جزء اصلی دارد:
لوگوی برند باید به گونهای طراحی شود که بتواند پیام را به خوبی انتقال دهد و شما را در میان رقبا متمایز نماید. مطمئن شوید که لوگوی شما به صورت بصری برجسته است و در جای درستی از بنر قرار گرفته است. بیشتر افراد به هنگام طراحی بنرهای تبلیغاتی لوگو را نادیده میگیرند و ارزشی برای آن قائل نمیشوند. اما به خاطر داشته باشید که لوگوی شما هویت شماست. پس آن را در جای درست و مناسب قرار دهید.
افرادی که با دنیای بازاریابی آشنا هستند معنای گزاره ارزشی را هم به خوبی میدانند. گزاره ارزشی نمایشی از محصول و خدماتی است که به مخاطب عرضه میکنید. این گزاره ارزشی است که نظر مخاطب را به سمت شما جلب میکند. جملاتی مثل باکیفیت یا ۵۰ درصد تخفیف را در نظر بگیرید. این عناصر باید فضای بیشتری از تبلیغ را داشته باشند و نظر مشتری را در همان نگاه اول جذب کنند.
کال تو اکشن یا همان فراخوان اقدام به عمل، عنصری است که کاربر را به انجام یک کار ویژه دعوت میکند. در طراحی بنر لباس عروس از متنهای جذاب و رنگهای شگفتانگیز استفاده کنید تا مخاطب را به یک اقدام خاص دعوت کنید.
همچنین مطالعه کنید:
بیشتر برندها به دنبال طراحی عناصر شلوغ میروند و بر این باورند طرح هرچقدر شلوغتر باشد جذابتر است. تا جایی که میتوانید باید متن و عناصر بصریتان را ساده نگه دارید. مخاطب شما تنها چند ثانیه از زمان با ارزشش را در اختیارتان قرار میدهد پس باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و پیامهای مهم را به گوش مشتری برسانید. شما که نمیخواهید مخاطب را با یک طرح پیچیده سردرگم کنید؟! درست است! پس سادگی را فراموش نکنید.
ما انسانها عاشق تخفیفهای آنی هستیم. همیشه به دنبال تخفیفهای لحظه آخر میگردیم و از اینکه بتوانیم از برند یا شرکت دلخواهمان تخفیف بگیریم احساس سربلندی میکنیم. شما هم باید از این موقعیت به نفع خود استفاده کنید. حس اضطرار را به کمک متن تبلیغاتی جذاب در او ایجاد کنید تا زودتر از همیشه دست به کار شود و به سراغتان بیاید.
بارها درباره اهمیت انتخاب درست رنگها صحبت کردیم، هر رنگی معنای خاص خود را دارد. پس باید رنگی را برای طرحهایتان انتخاب کنید که با نیاز مخاطب هماهنگ است و میتواند پیامها را برجسته کند. فقط به خاطر داشته باشید که رنگها در فرهنگها و قومیتهای مختلف معنای متفاوتی دارند. این موضوع در طراحی بنرهایی همچون طراحی بنر لباس عروس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال رنگ قرمز میتواند معنای خشم یا هیجان را در مخاطب بر انگیزد، در مقابل رنگ آبی نشان امنیت و آرامش است و تازگی را به نمایش میکشد.
هیچ کس نمیتواند بدون یک تصویر مناسب بنر تبلیغاتی موثر طراحی کند. از عناصر گرافیکی و تصاویر سفارشی استفاده کنید. اگر برایتان ممکن است از لباس عروس و سایر محصولاتی که دارید عکسهای با کیفیت بگیرید و آن را در طراحی بنر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که متن و تصویر دو جزء اصلی هر بنری هستند و استفاده درست از آنها تاثیر بسزایی در نتایج دارد.
حالا که با نکات مهم طراحی بنرهای مربوط به لباس عروس آشنا شدیم باید نگاهی ویژه به مزایای استفاده از این طرحها داشته باشیم. شکی نیست که بنرهای تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین شکل تبلیغات آنلاین به حساب میایند. این روزها شرکتهای بزرگ و کوچک از چنین بنرهایی برای جلب نظر مخاطبان خود استفاده میکنند و محصولات و خدماتشان را در معرض دید مشتریان میگذارند. این بنرها قیمت مقرون به صرفهای دارند، باعث افزایش آگاهی از برند میشوند، کمک میکنند تا مخاطبهای خاصی را مورد هدف قرار دهید و نتایج قابل سنجشی داشته باشید.
شرکتها برای رسیدن به مخاطبان هدف خود گزینههای متعدد و البته متنوعی پیش رو دارند. با اینکه استفاده از هر کدام از این روشها مزایای خاص خود را دارد اما بنرهای تبلیغاتی محبوبتر و سادهتر هستند و به کسبوکارها کمک میکنند تا مشتریان بیشتری جذب کنند. اگر تا به حال از این بنرها استفاده نکردید، همین امروز دست به کار شوید و از متخصصانی همچون طراحان سایت بنردیزاین برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید و سفارش بنر را در سایت ثبت کنید.