برای طراحی بنر خلاقانه باید از چه روشهایی استفاده کرد؟ شاید این سوالی باشد که وقتی پروژهای برای طراحی قبول میکنید و کارفرما از شما میخواهد که بنری خلاقانه برای او طراحی کنید، از خود بپرسید.
زمانی که قصد رقابت با چند میلیون کسب و کار آنلاین که بنر طراحی میکنند، دارید باید از روشهایی استفاده کنید که بنر طراحی شده شما به چشم بیاید و مورد توجه کاربران قرار گیرد. ما تصمیم داریم در این مطلب در مورد چطور بنری خلاقانه طراحی کنیم؟ بنویسیم که در زمان طراحی در نظر بگیرید و پروژهای خلاقانه را به کارفرما تحویل دهید.
یکی از مهمترین و اصولیترین مرحله برای طراحی بنر خلاقانه، شناخت مخاطب است. هر چه مخاطب را با جزئیات بیشتری بشناسید بیشتر کمک کننده است. همیشه سوالهای کلی را در مورد مخاطب بنر بنویسید سوالاتی مانند جنسیت و سن مخاطبان و آنها را از کارفرمایی که بنر سفارش میدهد بپرسید.
حتما سوالاتی که در مورد مخاطب دارید از سفارشدهنده بنر بپرسید و فکر نکنید سوالات زیاد باعث آزار کارفرما میشود. اینکه جواب سوالات مختلف خود را در مورد مخاطب بدانید بهتر میتوانید بنری مطابق با سلیقه کاربر طراحی کنید.
بعد از شناخت مخاطب روی هدف اصلی بنر تمرکز کنید. اینکه هدف از طراحی بنر برای فروش است یا برای معرفی محصول طراحی میشود؟ اطلاعات کاملی را در مورد هدف از طراحی بنر داشته باشید تا به طراحی خلاقانه شما کمک کند.
به یاد داشته باشید بنری که طراحی میکنید راهی برای نشان دادن نیازهای احساسی مخاطبان و جلب توجه آنان است. با استفاده از تصاویر، کلمات و اِلمانهایی که در طراحی استفاده میکنید باید این داستان را برای کاربر تعریف کنید به گونهای که او نیاز به محصولی که شما معرفی میکند پیدا کند و از لحاظ احساسی منجر به خرید و جلب توجه شود.
طراحان همیشه برای انجام کار باید از ابزارهای درست و مناسب استفاده کنند. نرمافزارهای مناسب و با کیفیت برای طراحی استفاده کنید. از سایتهای که عکس با کیفیت ارائه میدهند استفاده کنید و عکسی مناسب با محتوای بنر انتخاب کنید. از فونتهای خوب و خوانا برای نوشتن مطالب استفاده کنید.
برای آیکونهای مختلف هم میتوانید از سایتهای معتبر آیکونهای با کیفیت دانلود و در طراحی استفاده کنید.
پیشنهاد بنر دیزاین:
یکی دیگر از روشهای بسیار مهم و اصولی در طراحی روانشناسی رنگها است. رنگها و تاثیر هر یک را باید خوب بشناسید. در طراحی باید از طیف رنگی خاص و سایهها استفاده کنید تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید و از لحاظ احساسی روی او تاثیر بگذارید. هر مشتری که دارید در شرکت، مجموعه، سایت یا لوگوی خود از طیف رنگی خاص استفاده میکند و طراحی شما باید بر اساس رنگهای آنان یا نزدیک به طیف رنگی مورد استفاده آنها باشد. شناخت رنگها و روانشناسی آن در طراحی بنر بسیار کمک کننده است.
در این مطلب در مورد چطور بنری خلاقانه طراحی کنیم؟ صحبت کردیم و روشهایی برای کمک به طراحی بنر نوشتیم با استفاده از روشهای بالا پروژهای را انجام دهید که مورد توجه کارفرما قرار گیرد و نظر مخاطب را به خود جلب کند.