طراحی بنر اینستاگرام یکی از روشهای درآمد برای طراحان ایرانی است. خیلی از صفحهها برای معرفی محصول و خدمات خود به طراحی بنر و کاور اینستاگرام نیاز دارند و هزینه خوبی را هم برای طراحی بنر با فتوشاپ و برنامههای طراحی پرداخت میکنند. یک کاور یا استوری اگر با بهترین روش و بهصورت هدفمند طراحی شود، باعث جذب مخاطب و تبدیل او به مشتری میشود. آیا شما با بهترین راه طراحی بنر برای فروش بیشتر در اینستاگرام آشنا هستید؟
به دلیل اهمیت بنرهای اینستاگرام، تصمیم گرفتیم تا مطلبی را بنویسیم و روشهای هدفمند طراحی را برایتان توضیح دهیم. در انتهای مطلب میتوانید با دیدی باز و اطلاعاتی کامل پروژههای طراحی را انجام دهید.
برای اینستاگرام میتوان بنرهای مختلفی را طراحی کرد مثلاً برای پست اینستاگرام، پست کاروسل، استوری اینستاگرام یا بنر تبلیغاتی برای تبلیغ در صفحههای مختلف، پوسترهای متفاوتی طراحی میشوند. در همهی بنرها اصولی همگانی و مهم وجود دارد که باید رعایت شوند.
اولین قدم در طراحی، شناخت مخاطب است. شما به عنوان یک طراح حرفهای باید به صورت کامل مخاطب و رفتارهای او را بشناسید و بدانید برای چه کسی بنر طراحی میکنید؟
حالا چه طور میشود مخاطب را شناخت؟
اول اینکه باید بدانید جنسیت مخاطب چیست، تبلیغ برای خانمها با آقایان متفاوت است. مثلاً پسزمینه طراحی برای لباس مردانه با طراحی بنر لباس زنانه متفاوت است و باعث جذب و فروش بیشتر از طریق بنر تبلیغاتی میشود.
قدم بدی که برای شناخت مخاطب مهم است دانستن سن آنهاست. با یک مثال سادهتر توضیح دهیم اگر مخاطب شما مرد و در سنین نوجوانی باشند، باید فضا و رنگهای که استفاده میکنید طبق مد روز بین نوجوانان پسر باشد تا توجه آنها را جلب کند.
مورد بعدی که به شما کمک میکند دانستن شغل افراد است. دانستن شغل هم بسیار مفید است شما میتوانید با استفاده از نیازهای افراد بر اساس شغلشان متن روی بنر را بنویسید یا حتی اِلمانهایی را انتخاب کنید که به کار مخاطب مرتبط باشد.
هر چه اطلاعات در مورد مخاطب بیشتر داشته باشید مثلاً محل سکونت، علاقهمندیهای کاربر و … بیشتر در طراحی بنر استوری و پست اینستاگرام موفق هستید.
اندازهای که در ابتدای طراحی، انتخاب میکنید در ادامه روند پروژه مهم است. همانطور که میدانید سایز بنر در شبکههای اجتماعی متفاوت است و در اینستاگرام نیز ابعاد استوری، پست و IGTV فرق میکند. زمانی که میخواهید طراحی انجام دهید ابتدا ابعاد پروژه را درست وارد کنید و سپس شروع به انجام بقیهی کارها کنید.
اگر در مورد اندازههای بنر اینستاگرام اطلاعات ندارید، ما در سایت بنر دبزاین ابعاد استاندارد بنر تبلیغاتی برای اینستاگام و یوتیوب را تهبه کردیم و به صورت مقالهای منتشر کردیم تا بتوانید سایز مناسب بنر را انتخاب کنید.
پوستر یا بنری که طراحی میکنید باید زنده باشد و با مخاطب حرف بزند اما چطور؟ حتماً شما هم پوسترهایی را دیدی که بسیار لوکس هستند و از عکسهای اغراقآمیز استفاده کردند. تصاویری که برای بنر استفاده میکنید، باید ساده، واقعی، متناسب با محصول یا خدمات و در عینحال جذاب باشد تا با مخاطب حرف بزند. مثلاً اگر در مورد مواد غذایی بنر طراحی میکنید باید عکسی را انتخاب کنید که احساسات کاربر را برانگیزد و او حس خوشمزهکی و نیاز به کالا را پیدا و سفارش خرید را نهایی کند. تصویر خوب هم بهترین راه طراحی بنر برای فروش بیشتر در اینستاگرام است و باید رعایت شود.
محتوای بنر فقط شامل عکس و استفاده از اِلمانهای مختلف نیست، متنی که مینویسید هم محتوای بنر است و باید مرتبط و مناسب باشد.
همیشه به یاد داشته باشید که مخاطب فقط چند ثانیه برای بنر شما وقت میگذارد و شما وظیفه دارید تنها در ۳ ثانیه نظر مخاطب را جلب کنید، پس هیچوقت از متنهای طولانی و کلمههای سخت در بنر استفاده نکنید. کاربر وقت ندارد تا متنهای طولانی و سخت روی بنر را بخواند.
یکی از اصول اولیهای که هر طراحی باید بداند شناختن رنگها است، روانشناسی رنگها در طراحی بسیار کمک کننده است. باید همهی رنگها را بشناسید، پسزمینه و تاثیر رنگها را بهخوبی بدانید. با توجه به شناختی که از مخاطب بهدست میآورید رنگ متناسب را انتخاب کنید. انتخاب رنگ مناسب در طراحی پوستر، بنر، قالب آماده، گیف و … معجزه میکند.
اگر حرفهایترین بنر را هم طراحی کنید ولی CTA نداشته باشد، پروژه ناتمام است و بخش بزرگی از آن را انجام ندادید. CTA یا کالتواکشن یعنی از مخاطب بخواهید کاری برایتان انجام دهد. فرض کنیم بنری جذاب را طراحی کردید، توجه مخاطب جلب شد و برای بنر وقت گذاشت و آن را دید، در آخر باید چه کاری انجام دهد؟
شما باید به کاربر بگویید، حالا که محصول را دیدی بیا از ما خرید کن، ثبتنام کن، سفارش بده یا هر کاری که باید انجام دهد. برای طراحی دعوت از مخاطب هم باید به اندازه کافی وقت بگذارید و دکمه و متنی جذاب طراحی کنید تا مخاطب تشویق به انجام کار شود.
در این مطلب روشهای مهم طراحی بنر برای اینستاگرام را گفتیم. با شناخت و رعایت راههایی که در مقاله نوشتیم، میتوانید بنر و پوسترهایی را طراحی کنید که منجر به فروش بیشتر و رضایت کاربر از پروژه شود.
اگر شما هم طراحی بنرهای اینستاگرام را انجام میدهید و روش دیگری را میشناسید در قسمت نظرات برای مخاطبان سایت بنر دیزاین و ما بنویسید تا از تجربیات شما استفاده کنیم.