بنر لوازم آرایشی و بهداشتی
چطور بنر لوازم آرایشی بهداشتی جذاب طراحی کنیم؟
نوامبر 4, 2021
نرم افزارهای طراحی پوستر
با این نرم افزارها طراحی پوستر انجام دهید
نوامبر 11, 2021
نمایش همه

برای طراحی بنر اینستاگرام باید چه اصولی را رعایت کنیم؟

اصول طراحی بنر اینستاگرام

با ظهور و گسترش رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام رقابت برای کسب‌وکارها نیز وارد دوره جدیدی شده است. در چنین دوره‌ای برای اینکه بتوانید نظر مخاطب را به سمت خود جلب کنید روش‌های مختلفی پیش رو دارید. یکی از این روش‌ها طراحی اصولی و درست بنر اینستاگرام است. شکی نیست که طراحی یک تصویر زیبا و چشم نواز می‌تواند مخاطب را بیشتر از قبل به تعامل وا دارد و او را به برند شما نزدیک‌تر سازد. در این مقاله قصد داریم اصول طراحی بنرهای اینستاگرامی را بررسی کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم چنین بنرهایی را به زیبایی طراحی کنیم.

بنر اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه به سراغ اصول طراحی بنر در اینستاگرام برویم باید بدانیم بنر چیست و چه کاربردی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دارد. بنرهای اینستاگرامی طرح‌های جذاب و زیبایی هستند که بر اساس نیاز کسب‌وکارها شکل می‌گیرند و پیامی را به مخاطب القا می‌کنند. این بنرها می‌توانند برای پست‌ها یا استوری‌های اینستاگرامی طراحی شوند و کاربردهای مختلفی داشته باشند. فرض کنید پیج‌تان را تازه راه‌اندازی کرده‌اید. برای تبلیغ و نشان‌ دادن محصولات و خدمات‌تان به یک طرح ترغیب کننده نیاز دارید. در چنین شرایطی استفاده از بنرهای تبلیغاتی که به صورت اصولی طراحی شده است می‌تواند نظر مخاطب را به سمت کسب‌وکار شما جلب کند و او را به یک فالوور وفادار تبدیل نماید.

 در طراحی بنرهای اینستاگرام چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

شکی نیست که دنیای رسانه‌های اجتماعی دنیای شلوغی است. برای اینکه بتوانید در این دنیای شلوغ خودی نشان بدهید باید طرح‌های متمایزی ایجاد کنید. بنری که اصولی طراحی شده است می‌تواند پیام شما را بهتر و راحت‌تر از قبل به دست مخاطب برساند و او را با محصولات و خدمات‌تان آشنا کند. برای رقابت با سایر کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند باید اصول طراحی بنرها را بدانید و آن‌ها را در طرح‌هایتان به کار ببندید. بیایید با هم این اصول را مرور کنیم.

از رنگ‌های مرتبط با برندتان به درستی استفاده کنید

رنگ‌ها جزء ابزارهای قدرتمند شبکه‌های اجتماعی هستند چون حس و حال شما را به خوبی منتقل می‌کنند و بدون هر حرف اضافه‌ای پیام‌تان را به گوش مخاطب می‌رسانند. زمانی که می‌خواهید یک رنگ خوب برای برندتان انتخاب کنید از خودتان بپرسید:

  • مخاطب برند من خانم‌ها هستند یا آقایان؟
  • احساسات مرتبط با برند من چیست؟
  • دوست دارم مخاطبانم چه حسی با دیدن این رنگ‌ها داشته باشند؟

روانشناسی رنگ‌ها و برندینگ موضوع پیچیده‌ای است و نمی‌توان در این مقاله کوتاه به آن پرداخت. اما رنگی را انتخاب کنید که شخصیت شما را به خوبی به تصویر بکشد و احساسات‌تان را نمایان کند. بعد از اینکه پالت رنگی برند خود را انتخاب کردید از آن در تصاویر شبکه‌های اجتماعی‌تان بهره ببرید.

طراحی بنرهای اینستاگرامی

از قدرت فضاهای سفید غافل نشوید

اگر قرار باشد یک اصل را در طراحی بنر اینستاگرام همیشه به خاطر داشته باشید آن اصل، چیزی جز بررسی فضاهای سفید نیست. فضای سفید به فضایی گفته می‌شود که اطراف تصاویر، طرح‌ها و فونت‌های شما را احاطه می‌کند و نمای زیباتری به آن‌ها می‌بخشد. استفاده اصولی از این فضا حس مرتب بودن و آرامش را به مخاطب‌تان القا می‌کند.

پیشنهاد بنردیزاین

 متن روی تصویر را مرتب و تمیز بنویسید

زمانی که صحبت از طراحی بنر به میان می‌آید بیشتر برندها به سمت طراحی تصویر می‌روند و همه زمان‌شان را صرف طراحی تصاویر جذاب و دل‌انگیز می‌کنند. اگرچه وجود یک تصویر زیبا می‌تواند چشم مخاطب را نوازش کند و توجه‌اش را به خوبی جلب نماید اما متنی که به درستی و در جای خود نوشته شده است هم تاثیر زیادی در موفقیت بنرهایتان دارد. رنگ‌ها، شکل‌ها و فونت‌های مختلفی برای نوشته‌های روی بنرتان امتحان کنید و اصول زیر را همیشه به خاطر داشته باشید:

  • متن فراخوان اقدام به عمل یا همان کال تو اکشن‌تان باید برجسته باشد.
  • در انتهای تصویرتان از فونت‌های کوچک‌تر استفاده کنید.
  • چشم بیننده را با متن‌های زیاد خسته نکنید. فقط مواردی که فکر می‌کنید مهم هستند را بنویسید.

کنتراست را هیچ وقت فراموش نکنید

اگر با دنیای طراحی و عکاسی آشنا باشید بدون شک واژه کنتراست را زیاد شنیده‌اید. کنتراست تاثیر زیادی بر روی طرح‌های شما دارد. طراحی بنر اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین خاطر است که باید روشنایی تصویر بک گراندتان را تنظیم کنید تا رنگ متن‌هایتان به خوبی نشان داده شود و خواندن آن‌ها ساده‌تر باشد. به عنوان یک قاعده کلی بهتر است متن‌های روشن‌تر را بر روی پس زمینه‌های تیره‌تر بنویسید یا اگر دوست داشتید متن تیره را بر روی پس زمینه روشن امتحان کنید.

بنر برای اینستاگرام

استفاده از لوگوی کسب‌وکار در بنرهای اینستاگرامی

برای اینکه بتوانید آگاهی از برندتان را افزایش دهید باید لوگوی شرکت را در طراحی بنر اینستاگرام درج کنید. سعی کنید لوگو را جایی قرار دهید که نظر مخاطب را به خود جلب کند و در عین حال تمرکز او را از سایر مطالب مهم موجود در بنر دور نکند.

آخرین نکته برای طراحی بنر اینستاگرام

در دنیای پر رقابت امروزی کسب‌وکارهایی برنده خواهند بود که ارتباط بهتر و عمیق‌تری با مخاطبان‌شان داشته باشند. یکی از راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، استفاده از قدرت رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام است. در این مقاله به طور کوتاه اصول طراحی بنرهای جذاب برای این شبکه اجتماعی را با هم مرور کردیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید بنرهای اینستاگرام جذاب طراحی کنید. اگر نیاز به طراحی بنر اینستاگرام و تلگرام دارید، به صفحه سفارش سایت بنردیزاین بروید و سفارش خود را ثبت کنید.

همچنین مطالعه کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *