برنامه ریزی پست اینستاگرام
برنامه ریزی پست اینستاگرام چقدر مهم است؟
اکتبر 21, 2021
اصول طراحی بنر اینستاگرام
برای طراحی بنر اینستاگرام باید چه اصولی را رعایت کنیم؟
نوامبر 8, 2021
نمایش همه

چطور بنر لوازم آرایشی بهداشتی جذاب طراحی کنیم؟

بنر لوازم آرایشی و بهداشتی

امروزه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان به طور چشم‌گیری افزایش یافته است. افزایش جمعیت، گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن روی سبک زندگی افراد در کنار رشد آگاهی افراد نسبت به زیبایی استفاده از لوازم آرایشی را به یکی از نیازهای ضروری سبک زندگی مدرن تبدیل کرده است. در کنار این تقاضای روزافزون، شرکت‌های مختلف انواع محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی را روانه بازار کردند، که جهت تبلیغ محصولات و به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازار، افزایش فروش و جذب مشتری از شیوه‌های مختلفی برای تبلیغات و فروش استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های پرکاربرد برای تبلیغ وفروش محصولات لوازم آرایشی، طراحی بنر تبلیغاتی لوزام آرایشی و بهداشتی است که  قابل استفاده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

در طراحی بنر لوازم آرایشی باید به ویژگی‌های مهمی توجه کرد که علاوه بر تاثیرگذاری روی مخاطب هدف، باعث افزایش فروش و جذب مشتری هم شود. در مطلب زیر به بررسی مهم‌ترین ویزگی‌های یک بنر لوازم آرایشی و بهداشتی می‌پردازیم.

اندازه‌ی استاندارد برای طراحی بنر

بنرها را می‌توان در اندازه‌های متفاوت طراحی کرد. اینکه از چه اندازه‌ای برای طراحی بنر استفاده کنیم به فضای تبلیغاتی بستگی دارد. بهترین و مناسب‌ترین اندازه‌های طراحی بنر تبلیغاتی لوازم آرایشی برای جلب توجه مشتری شامل اندازه‌های زیر است.

  • ۱۲۰ در ۶۰ پیکسل (عمودی)
  • ۷۲۸ در ۹۰ پیکسل (افقی)
  • ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
  • ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
  • ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی)

برای طراحی بنر از CTA هدفمند استفاده کنید

CTA  مخفف Call to Action است و آن را می‌توان به صورت اقدام به عمل ترجمه کرد اما ترجمه‌ی فراخوان نیز برای آن رواج یافته است. هر چقدر در بنر تبلیغاتی لوازم بهداشتی، CTA بهتر طراحی شود درصد کسانی که به شکل منفعل از بنر بازدید می‌کنند بیشتر است. عبارت‌های مانند «بیشتر بدانید»، «همین الان بازید کنید»، «همین حالا بخرید»، «خرید فوری» و «با تماس بگیرید» نمونه‌های از CTA  برای بنرها هستند. دکمه فراخوان باید واضح و جذاب باشد و اندازه‌ی آن باید به گونه‌ای باشد تا به خوبی دیده شود. رنگ دکمه فراخوان باید با رنگ دیگر عناصر صفحه متفاوت باشد و ترجیحا روشن باشد تا بهتردیده شود. این دکمه باید در محلی قرار گیرد که به خوبی دیده شود و بهتر است فراخون به عمل در وسط بنر قرار گیرد.

در بنر لوازم آرایشی بهداشتی پیام هدفمند به مشتری دهید

استفاده از یک جمله‌ی کوتاه درباره‌ی محصول به عنوان پیام هدفمند می‌تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. پیام را باید به گونه‌ای قرار داد که کوتاه، گیرا و همچنین مشتری محور باشد. متن پیام باید به گونه‌ای باشد که مشتری بلافاصله حس کند که محصول چه مزیتی برایش دارد. متن باید برجسته باشد و نباید بین انبوهی از تصاویر ناپدید شود. لازم است برای متنی که در بنر استفاده می‌کنید، وقت بیشتری در نظر بگیرید و متنی گیرا و جذاب بنویسید.

طراحی بنر لوازم آرایشی و بهداشتی

استفاده از کلمات مختصر و مفید

اشتباه بزرگ طراحان هنگام طراحی بنر محصولات آرایشی و بهداشتی این است که بنر را بیش از حد شلوغ می‌کنند و این باعث ایجاد بی‌نظمی بین عناصر در بنر می‌شود. صاحبان محصول انتظار دارند که توضیحات زیادی از محصول آن‌ها در بنر نوشته شود، اما این نکته را باید به خاطر داشت که هر چه از کلمات کمتری استفاده کنید احتمال اینکه خوانده شوند بیشتر است. نوشتن مقداری زیاد متن در مورد آدرس شرکت، آدرس شبکه‌های اجتماعی و شماره تماس اشتباه است.

پیشنهاد بنر دیزاین:

استفاده از رنگ‌های جذاب در طراحی بنر لوازم آرایشی بهداشتی

رنگ‌ها تاثیر زیادی در جذابیت بنر دارند. رنگ اولین چیزی است که در بنر، باعث جلب توجه مخاطب و کاربران می‌شود. بهتر است رنگ متن و زمینه متضاد باشند تا متن‌ها جلوه‌ی بیشتری از خود به نمایش بگذارند. برای اینکه کار نهایی یعنی همان طراحی بنر متقاوت از دیگران به نظر برسد باید نکاتی را رعایت کنید که دیگران کمتر به آن‌ها توجه می‌کنند و کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

استفاده از تصاویر مناسب

کلمات می‌توانند پیام ما را به مخاطب برسانند اما تصاویر هم در انتقال پیام نقش مهمی ایفا می‌کنند. تصاویر دارای تاثیر بیشتری از کلمات روی مخاطب هستند. در کنار نمایش تصویر محصول خود، می‌توانید محصول  را در دست یا کنار آدم‌های معروف نشان دهید. باید تلاش کنید تا حس رضایت‌مندی، شادی و سلامتی از کاربرد محصولات را نشان دهید. استفاده از تصاویر افراد  و مشتری‌هایی که خوشحال هستند و از محصولات استفاده می‌کنند تاثیری بیشتری روی مخاطب دارد و او را راضی به خرید و استفاده از محصول می‌کند.

بنر لوازم آرایشی بهداشتی را حرفه‌ای طراحی کنید

در این مطلب به بیان نکاتی پرداخته شد که کمتر مورد توجه طراحان قرار می‌گیرد و ویژگی‌های مختلف و مهم بنر آرایشی را نوشتیم. با مطالعه این مطلب و  استفاده از آن‌ها برای طراحی، بنر شما جذاب‌تر و متقاوت‌تر از دیگران به نظر می‌رسد که نتیجه‌ی آن افزایش مشتریان است.

اگر صاحب کسب‌وکار آرایشی هستید و نیاز به طراحی بنر آرایشی دارید، با کارشناسان بنردیزاین تماس بگیرید و سفارش طراحی بنر دهید تا در کم‌ترین زمان بنری جذاب را دریافت کنید که باعث جذب مشتری شود، کاربران زیادی روی آن کلیک و محصول را خریداری کنند.

همچنین مطالعه کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *