در میان شبکههای اجتماعی مختلفی که وجود دارد اینستاگرام یکی از محبوبترین رسانههای موجود است و در میان مخاطبان خودنمایی میکند. در طول سالهای گذشته افراد زیادی برای نمایش برند یا کسبوکارشان به سمت اینستاگرام روی آوردهاند و تلاش میکنند از شیوههای مختلف برای جذب مشتزی استفاده کنند. تولید و طراحی بنر تبلیغاتی تاثیرگذار برای اینستاگرام از جمله روشهایی است که میتواند برندها را در رسیدن به این هدف یاری کند.
طراحی بنری که موثر و هدفمند باشد و مخاطب را از دنیای شلوغ خود بیرون بکشد کار چندان سادهای نیست. اگر با اصول مرتبط با طراحی آشنا نباشید و بیگدار به آب بزنید در نهایت چیزی که نصیبتان میشود از دست رفتن بودجه و هزینه است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب روشهای طراحی بنر تاثیرگذار برای اینستاگرام را بررسی کنیم.
قبل از اینکه به سراغ روشهای مرتبط با طراحی بنر برویم باید بدانیم بنر چیست و چه کارهایی برای کسبوکارمان انجام میدهد. حتما در شبکههای اجتماعی مختلف با پست، استوری، کاور ویدیو، هایلایت و مواردی از این قبیل آشنا هستید. افراد برای اینکه بتوانند نظر مخاطب را به سمت خود جلب کنند از تصاویر و ویدئوهای مختلفی استفاده میکنند. تصاویری که در پستها و استوریها برای تبلیغ یا معرفی برندی منتشر میشوند بنر تبلیغاتی نام دارند. زمانی که این بنرها به درستی طراحی میشوند میتوانند بسیار چشمنواز باشند و خودشان را از سایر عناصری که در صفحه وجود دارد متمایز کنند.
طراحی تصاویر زیبا و تاثیرگذار برای افراد مبتدی کار دشواری است ولی بستر اینستاگرام یکی از رسانههای اجتماعی است که استفاده از تصاویر جذاب جزء اصول اساسی محسوب میشود و چارهای جز طراحیهای خلاقانه وجود ندارد. اگر میخواهید در میان شرکتهای مختلفی که در اینستاگرام فعال هستند، متمایز باشید باید طرحهای خاص و منحصر به فردی را طراحی کنید. در ادامه نکاتی را معرفی میکنیم که بررسی آنها برای رسیدن به این هدف خالی از لطف نیست.
برخی از کسبوکارها هستند که تبلیغ در فضاهای مختلف را بدون در نظر گرفتن اهدافشان منتشر میکنند. اینکار نه تنها مزیتی ندارد بلکه میتواند چهره برند را در میان مخاطبان خدشهدار کند. قبل از اینکه دست به کار شوید ببینید چه هدفی از این تبلیغ یا معرفی دارید. میخواهید مخاطبان بیشتر از قبل با شما اشنا شوند؟ دوست دارید فروشتان را که چند وقتی است کاهش یافته بیشتر کنید؟
هر چیزی که به ذهنتان میرسد را یادداشت کنید. در مراحل بعدی که خواستید طراحی کنید یا از متخصصان طراح بهره ببرید باید بر اساس همین اهدافی که نوشتهاید کار را به پیش ببرید. یادتان باشد بنرهای مربوط به فروش باید متفاوت از بنرهای آگاهیدهنده باشند و پیامهای متفاوتی را به گوش مخاطب برسانند.
دنبال کردن بهترین تمرینات مرتبط با اینستاگرام برای ایجاد طرحهای بصری چشمنواز کمک میکند برندتان را بیشتر از قبل تبلیغ کنید. قالبهای اینستاگرامی که توسط طراحان متخصصی همچون طراحان سایت بنردیزاین طراحی میشوند به شما اجازه میدهند تصاویر یا تبلیغ را بر روی این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. سعی کنید عناصر گرافیکی، تصویر بک گراند، فونت و رنگها را به گونهای انتخاب کنید که فالوورها را به سمت خود جذب کند. درباره اندازه بنرها هم خوب فکر کنید. اگر میخواهید بنرتان را در استوری منتشر کنید باید اندازه مناسب آن را انتخاب کنید تا مخاطب در دیدن آن مشکلی نداشته باشد.
اگر تصمیم گرفتهاید خودتان دست به کار شوید و بنر طراحی کنید، باید با ابزارهای مناسبی کار کنید. اگرچه ابزارها و نرمافزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که میتوانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید اما استفاده از فتوشاپ، ایلوستریتور یا ابزارهای آنلاین معروف کارتان را راحتتر میکند. در ابتدا به دنبال ایده برای طراحی بگردید. اگر زیاد با این حوزه آشنا نیستید میتوانید طرحهایی که قبلاً دیدهاید و از جذابیتشان لذت بردهاید را به عنوان الگو برای خود انتخاب کنید یا اینکه نمونه کارهای طراحی تصویر اینستاگرام را در سایت بنردیزاین ببینید. سپس به کمک ابزارهایی که در دست دارید شروع به طراحی طرح اولیه کنید.
برای افرادی که آشنایی زیادی با دنیای گرافیک ندارند طراحی بنر تاثیرگذار برای اینستاگرام کمی دشوار و چالشبرانگیز خواهد بود. در چنین شرایطی استفاده از ابزارهای آنلاینی که در میان طراحان از محبوبیت زیادی برخوردار است به شما کمک میکند و بهتر است آنها را بشناسید. Canva یکی از همین ابزارهای آنلاین است، در این پلتفرم قالبها و عناصر گرافیکی متعددی وجود دارند که بر اساس نیاز خود میتوانید یکی را انتخاب کنید و سفارشیسازی نمایید.
بعد از اینکه طرحتان را در نرمافزار یا در سایت آنلاین طراحی کردید از آن خروجی بگیرید. فقط به خاطر داشته باشید که فرمت مناسبی را برای اکسپورت کردن انتخاب کنید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید.
برای برندهایی که به دنبال متمایز کردن خود هستند استفاده از تصاویر سفارشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قبل از اینکه بخواهید درباره طراحی تصمیم بگیرید باید به فکر انتخاب تصاویر بینظیر و منحصر به فرد باشید. شرکتهایی که بودجه خوبی برای بازاریابی در اینستاگرام دارند میتوانند تصاویر و عکسهای سفارشی از محصولاتشان بگیرند و آن را در بنرها به کار ببرند.
برندهای نوپا و استارت آپها هم میتوانند خلاقیت به خرج بدهند و خودشان را متمایز کنند. اگر جزء این دسته از شرکتها هستید زیاد نگران نباشید. کافیست گوشی را بردارید و به کمک دوربین آن تصاویر خلاقانه بگیرید. کمی در اینترنت جستجو کنید تا روشهای خلاقانه برای عکاسی از محصول را یاد بگیرید. در صورتیکه در میان فایلهای شرکتتان تصاویر خوبی دارید از این گزینه هم میتوانید برای طراحی بنر اینستاگرام استفاده کنید.
انسانها عاشق هیجان و نکات تازه هستند. سعی کنید از این خصوصیت استفاده کنید و طراحی بنر اینستاگرام را بهتر از قبل انجام دهید. در میان بنرهای تبلیغاتی که برای معرفی شرکت طراحی میکنید بنرهای دیگری هم برای درگیری مخاطب و ایجاد تعامل با او طراحی و آماده کنید. به عنوان مثال میتوانید در استوری اینستاگرام، مسابقه یا نظرسنجی برگزار کرده و به کمک بنرها مخاطبان را به سمت خود بکشید. چنین بنرهایی اگرچه به اندازه سایر بنرها تبلیغاتی نیستند اما به شیوه غیرمستقیم میتوانند برند و کسبوکارتان را به مخاطبان معرفی کنند و آنها را با دنیای شما آشنا نمایند.
استفاده از عناصر بصری تاثیر بسزایی روی مخاطب دارد. تحقیقات مختلفی که در این زمینه انجام شده است هم نشان میدهد مخاطبان طرحهای بصری را بیشتر از متن دوست دارند. به همین خاطر استفاده از طرحهای گرافیکی که به خوبی طراحی شدند کمک میکند تا بهتر و بیشتر دیده شوید و در میان سایر رقبا پیشرو باشید. اگر به دنبال دلایل بیشتر و قانعکنندهتری هستید در ادامه با ما همراه باشید.
یکی از مزیتهای مهمی که استفاده از بنر اینستاگرام به همراه دارد، زیبایی و حرفهای بودن آن است. این طرحها معمولا زیبا، منحصر به فرد و چشمنواز هستند و میتوانند در جلب نظر مخاطب به خوبی عمل کنند. مخاطب با طرح ارتباط برقرار میکند و آن را برای دوستان خود ارسال میکند، به این ترتیب افراد زیادی با خلاقیت و کسبوکار شما آشنا میشوند و احتمال افزایش فالوور بالا میرود.
برای شرکتهایی که از بنرهای اینستاگرامی استفاده میکنند مزیتهای دیگری هم وجود دارد. این نوع طرحها میتوانند محتوا را متنوعتر کنند و فالوورها را بیشتر از همیشه به سمت خود جذب نمایند. هیچ کس دوست ندارد همیشه محتوای تکراری ببیند و فالوورهای شما هم از این قاعده مستنثی نیستند. به کمک بنرهای تاثیرگذاری که طراحی کردهاید میتوانید تنوع و خلاقیت بیشتری به پیجتان ببخشید.
از آنجایی که بنرهای اینستاگرامی با وسواس و دقت زیادی طراحی میشوند میتوانند نکات مهم مربوط به کسبوکارتان را برجستهتر نمایند. کافیست یک مفهوم و ایده خوب پیدا کنید و آن را به طرحهای ماندگار و جذاب تبدیل نمایید. به کمک همین روش میتوانید پیام را بهتر از همیشه متفاوت کرده و مخاطب را از فعالیتهای خود آگاه کنید.
همه افرادی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت میکنند به خوبی میدانند که جلب توجه فالوورها کار آسانی نیست. این روزها بیشتر شرکتهای ایرانی پیج خود را در اینستاگرام راهاندازی کردند و به امید جذب مخاطب نشستهاند. اگر میخواهید در میان این همه برند، خودی نشان بدهید باید از شیوههای مدرن و تاثیرگذار استفاده کنید. طراحی بنرهای جذاب به شما این امکان را میدهد که متمایز باشید و حرفتان را به شیوهای نو به گوش مخاطبان برسانید. کافیست اصولی که در این مقاله بیان کردیم را رعایت کنید و از شرکتهای طراحی بنر همچون بنردیزاین کمک بگیرید. طراحان ما برای شبکههای اجتماعی مختلف و مخصوصا اینستاگرام بنر حرفهای طراحی میکنند، اگر نیاز به طراحی بنر اینستاگرام دارید میتوانید از طریق سایت سفارش طراحی بنر خود را ثبت کنید.