طراحی بنر تبلیغاتی
۱۰ نکته کلیدی برای طراحی بنر تبلیغاتی
سپتامبر 12, 2020
طراحی بنر آنلاین
چطور طراحی بنر آنلاین انجام دهیم؟
سپتامبر 26, 2020
نمایش همه

۸ روش موثر ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی

ارتباط با مشتری شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مکان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن شخصیت برند است. ممکن است برخی افراد پلتفرم‌های اجتماعی را بستر مناسبی برای ارتباط با مشتری نبینند ولی اگر به‌درستی با مشتری ارتباط بگیرید، ارتباط عمیق و معنادار می‌شود. اگر بتوانید تجربه‌ای خوب برای مشتریان ایجاد کنید رضایت مشتری را افزایش داده و باعث ایجاد وفاداری نسبت به برندتان می‌شوید. امروزه بیشترین فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود ولی این را هم باید به خاطر داشته باشید که مخاطب در درجه اول برای تفریح، سرگرمی و معاشرت به پلتفرم‌های اجتماعی سر می‌زند. پس خیلی مهم است که استراتژی بازاریابی‌تان را بر اساس نیاز و انتظارات مخاطب طراحی کنید. در این مطلب هشت روش موثر ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی را توضیح می‌دهیم برای اطلاع از این هشت روش با سایت بنردیزاین همراه باشید.

۸ روش ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی 

۱. از مشتریان نظر بپرسید

همانطور که گفتیم شبکه های اجتماعی بهترین راه ارتباط با مشتری هستند. اینکه بخواهید در مورد نظرات مشتریان‌تان اطلاعات جمع‌آوری کنید و از آن‌ها شناخت به‌دست آورید اصلا کار راحتی نیست. ولی امروزه به لطف شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان بسیار آسان شده است، اغلب مشتریان و طرفداران‌تان دوست دارند که نظرات‌شان را در مورد محصول یا خدمات‌تان با شما به اشتراک بگذارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوایی تولید کنید تا مشتریان ترغیب شوند که نظرات‌شان را به اشتراک بگذارند. یکی از راه‌های ساده مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی نظرسنجی از مشتریان است.

۲. به بازخورها پاسخ دهید

در شبکه‌‌های اجتماعی فعال باشید و با مشتریان‌تان در ارتباط باشید به راحتی می‌توانید نیازشان را بدانید. باید به مخاطب و مشتریان‌تان گوش کنید تا بتوانید کسب‌وکارتان را رونق ببخشید. اگر چه جمع‌آوری بازخوردها برای کسب‌وکار مهم است، اما اگر از بازخوردها به طرز معناداری استفاده نکنید تقریبا بی‌معنی است و سودی برای کسب‌وکارتان ندارد. در نرم‌افزای مثل اکسل یا ورد یا هر نرم‌افزاری که دوست دارید، صفحه‌ای ایجاد کنید نظرات و بازخوردهای مختلفی که در مورد محصولات‌تان نوشته یا گفته می‌شود را یادداشت کنید البته بهتر است نظرات مثبت و منفی جدای از هم ثبت شوند. برای مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی باید شکایت‌ها را بسیار حرفه‌ای اداره کنید و پیشنهادات مفید را در استراتژی کسب‌وکارتان قرار دهید و رسیدگی به بازخوردها را منظم انجام دهید زیرا وقتی مشتریان ببینند که به نظرات آن‌ها گوش می‌دهید در آینده به احتمال بسیار قوی از شما حمایت می‌کنند.ارتباط با مشتری شبکه های اجتماعی

 

۳. از مشتریان‌تان تشکر کنید 

اینکه از مشتریان‌تان تشکر و قدردانی کنید به آن‌ها حس بسیار خوبی می‌دهید و آن‌ها را راضی نگه می‌دارد. تشکر از مشتری شما را نسبت به رقیبان برتر می‌کند. قدردانی از مشتری نیز باید به صورت مستمر و پایدار در استراتژی بازاریابی‌تان قرار گیرد. یک مثال برای روشن‌تر شدن مسئله بزنیم به عنوان مثال اگر مشتری از شما در شبکه‌های اجتماعی حمایت می‌کند و پست یا استوری‌تان را انتشار می‌دهد یا حتی در مورد محتوا نظر می‌دهد باید وقت بگذارید و به مشتری پاسخ دهید یا اینکه پیام آن‌ها را به اشتراک بگذارید و این فرایند باید ادامه‌دار باشد.

۴. مسائل را به موقع حل کنید

بهترین راه برای خوشحالی مشتری این است که مسئله مشتری را هر چه زودتر حل کنید چه مشکل سوال در مورد محصولات یا شکایت از خدمات یا محصولات باشد باید به موقع حل شود. حل به موقع مسائل نشان می‌دهد که برای مشتری‌تان ارزش قائل هستید. پس شبکه‌های اجتماعی‌تان را زیر نظر داشته باشید تا به محض ایجاد مشکل بتوانید مسئله را حل کنید. اگر کسب‌وکارتان بزرگ است و فرصت انجام این‌کار را ندارید بهتر است از فردی متخصص استفاده کنید تا کامل با رفتار مشتریان آشنا باشد و پاسخگوی مشتریان باشد و همچنین برنامه‌ای برای رسیدگی به شکایات داشته باشید، زیرا می‌تواند بسیار برای تجارتان سودآور باشد.

       زمانی‌که مشتری ناراضی را به مشتری راضی تبدیل می‌کنید، احتمال ماندن مشتری زیاد است و در آینده مدافع محصولات‌تان می‌شود.

۵. در شبکه‌های اجتماعی از ویدیو استفاده کنید

برای به اشتراک گذاشتن محصولات و خدمات‌تان از روش‌های جذاب استفاده کنید. یکی از روش‌های جذب مخاطب استفاده از ویدیو است. اینکه بخواهید صرفا از پست‌های متنی و معرفی محصول به مشتریان‌تان استفاده کنید بسیار کسل کننده است. با ویدیو جزئیات محصول و نام برندتان را محبوب‌تر و جذاب‌تر کنید. چشم‌ مخاطب به دیدن ویدیو بیشتر از خواندن متن عادت دارد و درواقع اصلا متن را نمی‌خواند پس از ویدیو استفاده کنید تا مخاطب مطالب‌تان را بیشتر به ذهن بسپارد. با تولید ویدیو نظر مخاطب را جلب کرده و با ویدیوهای آموزشی مخاطب را سرگرم کنید.

۶. فضای داخلی شرکت را به مشتریان نشان دهید

از پشت صحنه کسب‌وکارتان برای مشتریان محتوا تولید کنید. با نشان دادن پشت صحنه مشتری حس صمیمیت و اعتماد بیشتری به‌ برند پیدا می‌کند. مردم دوست دارند که آن‌ها را از خودتان بدانید، با به اشتراک گذاشتن فیلم و عکس از تیم و همکارانی که مشتری نمی‌بینند باعث می‌شود حس مشترک مشتری با برند ایجاد شود و همچنین باعث می‌شود برند انسانی‌تر به نظر آید و مشتری اطلاعات بیشتری در مورد کسب‌وکارتان پیدا می‌کند.

۷. فقط برای کسب‌وکارتان محتوا تولید نکنید

در شبکه‌های اجتماعی تنها برای محصولات و خدمات‌تان محتوا تولید نکنید، اگرچه که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای گذاشتن اطلاعات در مورد محصول و خدمات بسیار مهم است و به تجارت کمک می‌کند اما مهم است که بدانید شبکه های اجتماعی فقط مربوط به تجارت نیست. همراه مطالب مربوط به کسب‌وکارتان حتما از مطالب دیگری که مخاطبان علاقه دارند نیز استفاده کنید مانند مقاله‌های آموزنده ویدیوهای جالب یا حتی خنده‌دار که مخاطب را سرگرم کند. حتما سعی کنید مخاطب را سرگرم کنید وگرنه فقط با تکنیک‌های فروش و تبلیغات فروش مخاطبان را از دست می‌دهید. تقویم محتوا می‌تواند بسیار موثر باشد.

ارتباط با مشتری شبکه های اجتماعی

۸. محتوای ناب تولید کنید

نکته بسیار مهم و جذاب برای کاربر این است که از طریق محتوای با ارزش و ناب‌تان ارزشی به زندگی‌اش اضافه شود. اگر فقط عکس‌های تکراری یا محتوای تکراری در اختیار کاربر قرار می‌دهید چه دلیلی دارد که شما را دنبال کند؟ اگر مخاطب از مشتریان طرفدار برند شما باشد قبلا تمام محتوا و عکس‌های‌تان را دیده است و محتوا تکراری برایش جذابیت ندارد. با تولید محتوای اصل و ناب نام تجاری برندتان را نیز بالا ببرید و به برندی ارزشمند تبدیل کنید.

با استفاده از هشت روش موثر ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی می‌توانید کسب‌وکارتان را بهینه کنید و از وقت و هزینه‌ای که برای شغل‌تان اختصاص می‌دهید نهایت استفاده را ببرید. اگر در زمینه ارتباط با مشتری در فضای مجازی تجربه‌ای دارید با مخاطبان بنر دیزاین به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *