قانون بازاریابی شبکه های اجتماعی
۵ قانون مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی که همه باید بدانند
سپتامبر 5, 2020
ارتباط با مشتری شبکه های اجتماعی
۸ روش موثر ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 21, 2020
نمایش همه

۱۰ نکته کلیدی برای طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

بسیاری از بازاریابان اینترنتی هر روز در زندگی شغلی‌شان با تبلیغات، سایت، صفحه فرود، طراحی بنر تبلیغاتی و … دست و پنجه نرم می‌کنند. چون بسیاری از آن‌ها از تاثیر تبلیغات و مخصوصا تبلیغات بنری آگاه هستند. قطعا هر تبلیغی دارای قانون و مقرارت مخصوص به خود است، قبل از شروع تبلیغات بنری نیز باید استراتژی‌های مربوط به طراحی را داشته باشید.

در این مطلب روند ایجاد طراحی بنر موثر و در نهایت تبلیغات بنری را خواهیم داشت که بیشترین سود و کارآیی را داشته باشد. در ادامه با بنردیزاین همراه باشید.

مزیت‌های بنر تبلیغاتی 

هیچ تردیدی نیست که بنرهای تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین شکل تبلیغات آنلاین است. همه شرکت‌های بزرگ و کوچک از تبلیغات بنری استفاده می‌کنند تا مخاطب را به سایت‌شان جذب کنند.

تبلیغات بنری به صورت گسترده آگاهی از برند را افزایش می‌دهد و می‌توانید نرخ کلیک و بازدید از بنر را انداره‌گیری کنید. تبلیغات بنری پتانسیل افزایش بازدید را دارد و تبدیل به سود برای شرکت می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها از تبلیغات بنری برای هدف‌گیری مخاطبان استفاده می‌کنند که بسیار نیز موثر است. نکاتی که گفته شد مزیت‌های هستند که بنر تبلیغاتی دارد. حالا سراغ نکاتی برای طراحی بنر برویم.

نکته های کلیدی برای طراحی بنر تبلیغاتی

۱. اندازه مناسب بنرهای تبلیغاتی

هر روز در اینترنت با اندازه های مختلف بنرهای تبلیغاتی روبرو می‌شوید ولی بعضی از اندازه‌ها محبوب‌تر و در تبلیغات موثرتر هستند. سایزهای استاندارد و مناسب بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و موثرتر عمل می‌کنند. در جدول زیر چهار اندازه استاندارد را نوشته‌ایم.

سایز بنر تبلیغاتی

اسم بنر جایی که بنر در آن قرار می‌گیرد
۲۵۰x۳۰۰

مستطیل متوسط

در وسط یا انتهای صفحه
۹۰x۷۲۸ هدر برد در قسمت بالای صفحه
۲۸۰x۳۶۶ مستطیل بزرگ در داخل یا انتهای صفحه
۶۰۰x۳۰۰ نصف صفحه

در سمت راست یا چپ صفحه به صورت برجسته

 

۲. قالب برای طراحی بنر تبلیغاتی

اگر خود را به جای مشتری بالقوه بگذارید و از دید مشتری به طراحی نگاه کنید متوجه می‌شوید که برای طراحی بنر نیاز به گذاشتن قالب هم دارید. یا اگر از دید شخصی که بیننده بنر است به تبلیغ نگاه کنید بازهم متوجه خواهید شد که در طراحی بنر تبلیغاتی نیاز به طراحی قالب وجود دارد. به طور طبیعی افراد بیشتر تمرکز خود را روی محتوای که داخل قالب است قرار می‌دهند و به هیمن دلیل است که در طراحی بنر در صورت لزوم از قالب استفاده کنید. مخصوصا روی بنرهای که پیش‌زمینه سفید دارند حتما باید از پیکسل‌های مثلا با رنگ سفید، قرمز، زرد یا بقیه رنگ‌ها استفاده کنید.

طراحی بنر تبلیغاتی

۳. متن بنر تبلیغاتی خوانا

متن‌های که روی بنر استفاده می‌کنید باید برای مخاطب واضح و قابل خواندن باشد. چرا روی خوانا بودن متن تاکید می‌شود؟ به این دلیل که متن پیام را به مخاطب منتقل می‌کند و به عنوان یک استراتژی ارتباطی عمل می‌کند. پس خوانا بودن متن در بنرهای تبلیغاتی را فراموش نکنید و سعی کنید بنر را مختصر، ساده و واضح طراحی کنید تا مخاطب پیام را به‌راحتی بخواند و درک کند.

۴. استفاده از بنرهای تبلیغاتی گیف

بنر تبلیغاتی گیف مورد توجه بسیاری از تبلیغ‌کنندگان است و نتایج ارزشمندی در تبلیغات دارد. بنرهای تبلیغاتی گیف به دلیل جذابیت بالا عملکرد خیلی بهتری نسبت به بنرهای متحرک دارند. زمان بنرهای گیف ۱۵ ثانیه است و دعوت به اقدام فوق‌العاده خوبی دارد.

طراحی بنر تبلیغاتی

 

۵. فرمت مناسب برای طراحی بنرهای تبلیغاتی

زمانی که اقدام به طراحی بنر در فتوشاپ یا هر برنامه دیگری می‌کنید باید بدانید که فرمت مناسب نیز بسیار مهم است. زیرا فرمت مناسب باعث می‌شود که بنر طراحی شده در سایت‌ها، وبلاگ‌ها یا شبکه‌های اجتماعی به درستی قرار گیرد و مشکلی برای نمایش نداشته باشد. پس بسته به نرم‌افزاری که کار می‌کنید بیشتر فرمت‌های JPG, PNG, GIF و HTML5 برای خروجی گرفتن مناسب هستند.

۶. رنگ مناسب طراحی بنر تبلیغاتی

همانطور که می‌دانید پشت هر رنگی روانشناسی وجود دارد و روانشناسی رنگ‌ها در طراحی نیز مانند سایر کارها بسیار کاربردی است. وقتی صحبت از تبلیغات می‌شود، رنگ‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند و باعث ایجاد پیامی خاص و منحصر به فرد می‌شوند زیرا اولین چیزی که مخاطب در بنر تبلیغاتی می‌بیند رنگ بنر است.

رنگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف بار معنایی متفاوتی دارند. زمانی را برای انتخاب رنگ مناسب بنر اختصاص دهید و در مورد مخاطب‌تان تحقیق کنید تا ایده و رنگ خوبی را انتخاب کنید. برای دانستن بیشتر در مورد روانشناسی رنگ‌ها پیشنهاد می‌کنیم مقاله انتخاب رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی از سایت بنردیزاین را مطالعه کنید.

۷. دعوت به اقدام واضح و صریح 

دکمه دعوت به اقدام باید پُررنگ باشد و در جای مناسبی قرار گیرد، زیرا مخاطب نیاز دارد آن را به صورت واضح ببیند و کار خواسته‌ شده را برای‌تان انجام دهد. داشتن دعوت به اقدام جسورانه و خلاق به افزایش میزان کلیک روی بنر تبلیغاتی بسیار کمک می‌کند.

طراحی بنر تبلیغاتی

۸. حجم مناسب فایل بنر 

یکی از نکته‌های مهم و اصلی طراحی بنر حجم مناسب فایل است. حجم بنر باید به‌ گونه‌ای باشد که در سایت‌ها و پلتفرم‌ها تبلیغاتی به راحتی بارگذاری و نمایش داده شود. بنر باید در سریع‌ترین زمان ممکن بارگذاری شده و مخاطب آن را ببیند. توصیه می‌شود که حجم بنر ۱۵۰کیلو بایت باشد تا راحت‌تر نمایش داده شود.

۹. صفحات فرود مرتبط با بنر 

صفحات فرود شاید در تبلیغات کمتر مورد توجه قرار گیرند که کاری اشتباه است. داشتن صفحه فرود مرتبط بسیار مهم است. زمانی که مخاطب بنر را دید و روی بنر کلیک کرد باید به صفحه درستی هدایت شود و صفحه مورد نظر که همان صفحه فرود است باید تمام اطلاعات مورد نیاز بازدید کننده را داشته باشد.

صفحات فرود نقشی اساسی در تبدیل بازدیدکننده به مشتری دارند. وب‌سایت یا صفحات فرود باید ساختار درستی داشته باشند تا بازدیدکننده گیج نشود و مجبور به ترک صفحه نباشد. اگر صفحه فرود مناسب نباشد در واقع هزینه‌ای که صرف تبلیغات کرده‌اید هدر رفته است. بنابراین قبل از شروع تبلیغات صفحه فرود را بهینه کنید.

۱۰. طراحی بنر تبلیغاتی ساده 

پیچیدگی در طراحی بنر تاثیرات منفی روی بنر دارد. مخاطب زمانی که بنر را می‌بیند فقط چند ثانیه آن را با چشم اسکن می‌کند، پس این وظیفه شماست که پیام‌تان را در همان چند ثانیه اول به مخاطب منتقل کنید و همین مهم‌ترین دلیل برای طراحی ساده بنر است. اما ممکن است تصمیم بگیرید به جای متنی که توجه جلب کند از گرافیکی بسیار جذاب استفاده کنید. نکته کلیدی ساده بودن است چه از متن چه از گرافیک استفاده می‌کنید اصل سادگی را فراموش نکنید.

در آخر، نکته‌های که در این مطلب گفته شد قطعا لیست کاملی در طراحی بنر نیستند ولی ۱۰ نکته کلیدی و مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی هستند که با رعایت این ۱۰ نکته می‌توانید بنری موثر و کارآمد را طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *