طراحی بنر تلگرام
نکات لازم در طراحی بنر تلگرام
آوریل 19, 2019
ترفندهای افزایش فروش اینترنتی
ترفندهای افزایش فروش اینترنتی (بخش اول)
آگوست 8, 2019
نمایش همه

قوانین سودده در طراحی بنر شبکه های اجتماعی

طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی

بنر تبلیغاتی تنها یک آگهی ساده نیست، برخلاف دیگر خروجی‌های تبلیغی، بنر یک برند بیش از ترغیب به خرید یک محصول یا خدمت، باید به نام برند و هویت آن ارزش دهد. اکنون که فضای آنلاین سهم بیش‌تر بازاریابی را فراگرفته‌اند، باید متوجه نکات طراحی بنر شبکه ‌های اجتماعی برای برند یا محصول‌تان باشید؛ چرا که رفتار کاربران و همچنین الزام‌های شبکه‌های اجتماعی با فضای حقیقی تفاوت‌هایی دارد. با این مطلب از سایت بنردیزاین همراه باشید تا نکاتی در رابطه با طراحی بنرشبکه های اجتماعی را بیاموزید.

نکات برای طراحی بنر شبکه های اجتماعی 

طراحی بنرتبلیغاتی برای اینستاگرام، تلگرام،‌ یوتیوب، فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی اصول و نکاتی دارد که باید در طراحی مدنظر داشته باشید.

استفاده از تصویر پویا به جای ثابت

اگر محدودیت چندانی در حجم بنر ندارید، از پوستر متحرک gif استفاده کنید چرا که می‌توانید اطلاعات بیش‌تری را بدون مملو کردن یک فریم از تصویر انتقال دهید. همچنین عناصر متحرک، شانس بیش‌تری در جلب توجه نگاه مخاطب دارند. طراحی بنر گیف برای کاربران بسیار جذاب‌تر است. بنرگیف باعث ماندن کاربر روی تبلیغ می‌شود و احتمال کلیک را بالا می‌برد.

از بنر سازگار با شبکه های اجتماعی منتخب استفاده کنید

طراحی بنر شبکه های اجتماعی باید با محیط شبکه اجتماعی مد نظر سازگار باشد. ابعاد قابل بارگزاری، سلیقه مخاطبان و نوع نمایش در هر فضا متفاوت است. بنابراین مطمئن شوید که در سفارش طراحی بنر خود، شبکه‌های اجتماعی موردنیاز را ذکر کنید.

  • اینستاگرام

بنرهای اینستاگرام با سایزهای مختلفی طراحی می‌شوند. برای طراحی باید از ابعاد استاندارد بنر اینستاگرام استفاده کنید. بهترین نسبت تصویر برای تبلیغ در قسمت استوری اینستاگرام، مقدار ۱:۱ (مربع) با اندازه ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. برای طراحی بنر استوری اینستاگرام نیز اندازه استاندارد ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ با مقدار ۹:۱۶ است.

  • تلگرام

همانند اینستاگرام، بنر تلگرام نیز بهتر است در ابعاد مربع ارائه شود اما برای تصاویر مستطیلی شکل از نسبت۴ به ۵ فراتر نرود چرا که بدون لمس تصویر، تمامی جزئیات آن قابل مشاهده نخواهد بود.

طراحی بنر برای کمک به ترویج برند

یکی دیگر از نکات طراحی بنر شبکه های اجتماعی این است که طراحی بنر به ترویج برند کمک کند. مطئمن شوید که برندتان به خوبی در تصویر قابل مشاهده است و علاوه بر این، نمای کلی بنر، هویت برند را یادآوری کند. قراردادن عناصر جذاب و با ارزش اشتراک‌گذاری، موجب ترویج نام برند خواهد شد.

انتخاب هوشمندانه عنصرهای بنر شبکه های اجتماعی 

عنصرهای به کار رفته در بنر نباید زیاد باشند چرا که موجب سردرگمی بیننده خواهند شد، همچنین بهتر است در تنظیم فونت، رنگ، جایگاه و اندازه هر عنصر به اهمیت و سازگاری آن با دیگر موارد توجه کنید.

نظر افراد متخصص و برخی کاربران را بجویید

چالش طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی تنها به قابلیت ساخت آن با ابزارهای کامپیوتری محدود نیست و باید به مخاطبان هدف خود و خلاقیت بنر در ترغیب آن‌ها توجه کنید؛ از این رو بهتر است از افراد متخصص در طراحی بنر و بازاریابی کمک گرفته و پیش از ارائه گسترده، نظر برخی کاربران را بجویید.

در این مطلب نکاتی را در رابطه با طراحی بنر شبکه های اجتماعی گردآوری کردیم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. اگر نظری در مورد بنر شبکه اجتماعی دارید آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *