طراحی بنر تلگرام
اصول لازم در طراحی بنر تلگرام
April 19, 2019
نمایش همه

قوانین سودده در طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی

طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی

بنر تبلیغاتی تنها یک آگهی ساده نیست، برخلاف دیگر خروجی‌های تبلیغی، بنر یک برند بیش از ترغیب به خرید یک محصول یا خدمت باید به نام برند و هویت آن ارزش دهد. اکنون که فضای آنلاین سهم بیش‌تر بازاریابی را فراگرفته‌اند، باید متوجه نکات طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی برای برند یا محصول خود باشید؛ چرا که رفتار کاربران و همچنین الزام‌های شبکه‌های اجتماعی با فضای حقیقی تفاوت‌هایی دارد.

 

نکات طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی

استفاده از تصویر پویا به جای ثابت

اگر محدودیت چندانی در حجم بنر ندارید، از تصویر متحرک گیف (gif) استفاده کنید چرا که می‌توانید اطلاعات بیش‌تری را بدون مملو کردن یک فریم از تصویر انتقال دهید. همچنین عناصر متحرک، شانس بیش‌تری در جلب توجه نگاه مخاطب دارند.

از بنر سازگار با شبکه اجتماعی منتخب استفاده کنید

ابعاد قابل بارگزاری، سلیقه مخاطبان و نوع نمایش در هر فضا متفاوت است. بنابراین مطمئن شوید که در سفارش طراحی بنر خود، شبکه‌های اجتماعی موردنیاز را ذکر کنید.

  • اینستاگرام: بهترین نسبت تصویر، مقدار ۱:۱ (مربع) با اندازه ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است اما برای بنر اینستاگرام مستطیلی، مطمئن شوید که نسبت تصویر عمودی آن بیش از مقدار ۴ به ۵ نشود. برای بنر استوری اینستاگرام نیز اندازه ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ را پیشنهاد می‌کنیم.
  • تلگرام: همانند اینستگرام، بنر تلگرام نیز بهتر است در ابعاد مربع ارائه شود اما برای تصاویر مستطیلی شکل از نسبت ۴ به ۵ فراتر نرود چرا که بدون لمس تصویر، تمامی جزئیات آن قابل مشاهده نخواهد بود.

طراحی بنر برای کمک به ترویج برند

مطئمن شوید که نام برند شما به خوبی در تصویر قابل مشاهده است و علاوه بر این، نمای کلی بنر، هویت برند شما را یادآوری کند. قراردادن عناصر جذاب و با ارزش اشتراک‌گذاری، موجب ترویج نام برند خواهد شد.

انتخاب هوشمندانه عنصرهای بنر شبکه‌های اجتماعی

عنصرهای به کار رفته در بنر نباید بسیار باشند چرا که موجب سردرگمی بیننده خواهند شد، همچنین بهتر است در تنظیم فونت، رنگ، جایگاه و اندازه هر عنصر به اهمیت و سازگاری آن با دیگر موارد توجه کنید.

نظر افراد متخصص و برخی کاربران را بجویید

چالش طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی تنها به قابلیت ساخت آن با ابزارهای کامپیوتری محدود نیست و باید به مخاطبان هدف خود و خلاقیت بنر در ترغیب آن‌ها توجه کنید؛ از این رو بهتر است از افراد متخصص در طراحی بنر و بازاریابی کمک گرفته و پیش از ارائه گسترده، نظر برخی کاربران را بجویید.

 

برچسب‌ها, , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *