طراحی بنر یکی از فرآیندهای پیچیده و زمانبری است که افراد مختلفی را درگیر خود میکند. با اینحال اگر بتوانید یک بنر زیبا و تاثیرگذار طراحی کنید بدون شک میتوانید کسبوکارتان را بیشتر از قبل به مشتریان معرفی، محصولات و خدماتتان را متمایز کنید. برای طراحی بنری حرفهای و البته جذاب باید پیشنیازهای مختلفی را در نظر بگیرید.
اگر چکلیست کاملی داشته و با نحوه طراحی بنر به خوبی آشنا باشید، میتوانید تصمیمهای هوشمندانهتری بگیرید و کسبوکارتان را در میان رقبا یک سروگردن بالاتر نشان دهید. در این مطلب قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم نحوه طراحی بنر چگونه است و به کمک آن کسب وکارمان را رشد دهیم. پس همراه ما باشید.
برای همه ما پیش آمده است که بخواهیم محصولات یا خدمات خود را به شیوههای مختلف تبلیغ کنیم. در میان روشهای مختلفی که برای تبلیغ داریم شاید استفاده از بنر سادهترین و کمهزینهترین گزینهای باشد که بتوانیم از آن استفاده کنیم. طراحی بنر فرآیند سادهای نیست و مراحل مختلفی دارد که به ترتیب هر مرحله را بررسی میکنیم.
هر کسبوکاری هدفی از تبلیغ دارد، شما که نمیتوانید بدون داشتن هدف تبلیغات انجام دهید و انتظار موفقیت داشته باشید. قبل از اینکه به سراغ طراحی بنر بروید باید هدف را مشخص کنید و ببینید چه چیزهایی قرار است به مشتری پیشنهاد دهید. در گام اول نقطه اصلی و کانونی کمپین تبلیغاتی را مشخص کنید. پیشنهاد خاصی دارید یا میخواهید آگاهی از برندتان را افزایش دهید؟
اگر محصول فیزیکی یا خدمتی برای فروش دارید باید بینید چگونه میتوانید پیشنهادات را به کمک بنر به دست مشتری برسانید. اگر این گام را هوشمندانهتر بردارید میتوانید موفقیت بیشتری را از آنِ خود کنید.
قبل از اینکه به فکر طراحی یک بنر جدید باشید و بخواهید کمپینتان را راهاندازی کنید باید بدانید مخاطب شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند. اگر در حال حاضر شناختی از مشتری ندارید بهتر است پرسونای او را طراحی کنید. بعد از طراحی پرسونا دید بهتری از کاربر خواهید داشت و پیشنهادهای بهتری هم میتوانید به او دهید.
پیشنهاد بنردیزاین:
چه بخواهید تنهایی بنر طراحی کنید یا عضوی از تیم چند نفره باشید، کسب ایدههای مختلف مسیر را برایتان هموارتر میکند. طوفان فکری یا کمک گرفتن از افراد مختلف در این فرآیند، کمک میکند کار جذابتری داشته باشید. هر ایدهای که میشنوید را یادداشت کنید و فهرستی از آنها داشته باشید. روشهای مختلفی برای برگزاری جلسات طوفان فکری وجود دارد. یادتان باشد هیچ ایدهای در ابتدا بد نیست. پس همه ایدهها را دریافت کنید و سپس بر اساس نیاز کسبوکارتان مواردی که به درد میخورد را انتخاب کنید.
تا اینجا چارچوب کار را دارید و ایدههای زیادی از اطرافتان جمع آوری کردهاید. پس باید فرمت مناسب را بر اساس اهدافی که قبلاً نوشتید، انتخاب کنید. اگر کمپین تبلیغاتیتان قرار است در گوشیهای موبایلی هم نشان داده شود، بهتر است فرمتی را انتخاب کنید که مشاهده آن سادهتر و راحتتر باشد. این مرحله یکی از سختترین مراحل طراحی بنر است و باید فرمتها به طور دقیق انتخاب گردند. دوست دارید بنر ثابتی داشته باشید؟ میخواهید از تصاویر و انیمیشنهای زیبا استفاده کنید؟ پس در این مرحله تصمیم بگیرید.
با انواع بنرها آشنا باشید و بدانید در چه موقعیتی باید از کدام یک استفاده کنید. بنرها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها میتوان به بنرهای ثابت، بنرهای متحرک و بنر انیمیشنی اشاره کرد. هر کدام از این بنرها کارکرد خاصی دارند و نیاز متفاوتی را برآورده میکنند. پس دانشتان را در این زمینه بالا ببرید.
همچنین مطالعه کنید:
هیچ چیز بدتر از این نیست که با نحوه طراحی بنر آشنا باشید اما سایزی را انتخاب کنید که دیدن آن برای کاربران سخت باشد و مخاطب نتواند بهراحتی آن را ببیند. بسته به موقعیتی که قرار است تبلیغتان را در آن به نمایش بگذارید باید اندازه درستی برای بنر انتخاب کنید. بهترین کار این است که یک اندازه ریسپانسیو یا همان واکنشگرا انتخاب کنید تا مشاهده آن در دستگاهها و موقعیتهای مختلف سادهتر باشد.
حالا که مراحل مقدماتی نحوه طراحی بنر را پشت سر گذاشتید، به بخش جذاب ماجرا یعنی طراحی میرسیم. شما باید طرح اولیه بنر را بکشید، اندازه آن را تعیین کنید، فرمت را انتخاب نمایید و سپس طراحی بنر را شروع کنید. برای شروع طراحی بهتر است با نرمافزارهای مختلفی آشنا باشید و نحوه کار با هر کدام را بدانید. اگر تازه کار هستید یا اطلاعی از قابلیتها و مزایای نرمافزارهای مختلف طراحی ندارید زیاد نگران نباشید. در مراحل ابتدایی میتوانید از سایتهای آنلاین طراحی کمک بگیرید و چند بنر ساده طراحی کنید.
بعد از اینکه با اصول طراحی بنر و پوستر آشنا شدید و نحوه کار با رنگها و طرحهای مختلف را یاد گرفتید میتوانید به سراغ نرم افزارهای پیشرفتهتری همچون فتوشاپ و ایلوستریتور بروید. این ابزارها قابلیتها و امکانات گستردهتری دارند و کمک میکنند طرحهای خلاقانهتری طراحی کنید.
خوب حالا که نحوه طراحی بنرهای تبلیغاتی را با هم بررسی کردیم بهتر است اصولی که به شما کمک میکنند تا بنرهای جذابی داشته باشید را هم مورد بررسی قرار دهیم.
شما که نمیخواهید بنر تبلیغاتیتان شلوغ باشد و مخاطب را از خود دور کند؟ پس از شر مواردی که اضافی هستند خلاص شوید. برای جلب نظر مخاطب از طریق بنر زمان زیادی در اختیار ندارید. پس سعی کنید از زمانتان بیشترین استفاده را ببرید و تنها نکاتی را بیان کنید که به درد کاربر میخورد.
به خاطر داشته باشید که طرح و رنگی که برای پسزمینه بنرها انتخاب میکنید تفاوت زیادی در انتقال پیام ایجاد میکند. وظیفه شما به عنوان طراح این است که آشنایی خوبی با رنگها داشته باشید و بتوانید از رنگها در موقعیتهای مناسب استفاده کنید.
یکی از نکات مهمی که بیشتر طراحان بنر نادیده میگیرند انتخاب فایل یا تصاویر با کیفیت است. مخاطبان امروزی در معرض پیامهای تبلیغاتی متعددی هستند. متمایز کردن تبلیغ شما در میان این همه شلوغی کار سادهای نیست. این شما هستید که میتوانید با چند انتخاب اصولی چشم کاربر را به سمت تبلیغ خود بکشید و او را سر جایش میخکوب کنید. تصاویری که به صورت سفارشی طراحی شدهاند یا عکسهایی که فقط برای کسب وکار شما گرفته شدهاند میتوانند بنرتان را تا حد زیادی متمایز کنند. پس این موضوع را پشت گوش نیندازید.
در این مطلب نحوه طراحی بنر را بررسی کردیم و مراحلی را گفتیم که در مسیر طراحی هدفمند به شما بسیار کمک میکند. اگرچه انتخابهای متنوعی در دنیای طراحی بنر دارید اما کمک گرفتن از شرکتهایی همچون بنردیزاین باعث میشود با هزینههای مقرون به صرفه طرحهای زیبا و ماندگارتری داشته باشید. در این شرایط مطمئن خواهید بود که مخاطب را به طرف خود میکشید و نیازهایش را برآورده میکنید. برای سفارش طراحی بنر به سایت بنردیزاین مراجعه کنید.